25 Şubat 2015 Çarşamba

Ev İşi 3 Boyutlu Yazıcı Yapalım - Başlangıç


Merhaba, uzun zamandır (yaklaşık 3 yıl) 3 boyutlu yazıcı yapma niyetindeydim. Ne hikmetse başlamak bir türlü nasip olmadı. Araştırmalarım esnasında bazen anlamadığım bir nokta beni soğuttu, bazen zaman yetersizliğinden vazgeçtim.

Aslında yazacaklarım bilinen şeyler,  amerikayı keşfetme gibi bir derdim de yok zamanım da yok! İnternetten reprap projeleri diye aratırsanız bir çok kaynağa ulaşabilirsiniz.

Günlüğe yazmamın asıl sebebi, bir çok sorunla başa çıkmak zorunda kalacağım özellikle kalibrasyon ve ince ayarlar konusunda. En azından görmüş biri olarak bu işe soyunacaklara faydalı Türkçe bir kaynak oluştururum diye düşünüyorum.

Planlı gitmek açısından yapım sürecini şöyle kurguladım. Günlüğümde bu şekilde ilerleyecek.

  1. Model seçimi.
  2. Elektronik seçimi.
  3. Malzeme listesinin hazırlanması.
  4. Gerekli ekipmanların tespiti.
  5. Malzeme ve ekipmanlar için piyasa araştırması. (pazarlık sünnet, tasarruf şart :) )
  6. Malzemelerin tedariki.
  7. Yazılım seçimi.
  8. Elektronik malzemelerin testleri.
  9. Mekanik aksamın montajı.
  10. Elektronik aksamın montajı.
  11. Testler ve kalibrasyon.
Her bölümde 3 boyutlu yazıcılar hakkında bilgiler ve karşılaştırmalar yaparak, neyi hangi nedenle seçtiğimi de anlatacağım. Bu sayede bir çok bilgi edinip ihtiyaçlarınız ve bütçeniz doğrultusunda kendi rotanızı çizebileceksiniz.

Şimdilik bu kadar, en kısa zamanda model seçimini yapıp paylaşacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder